loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای
زبل بازدید : 144 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)
سایه مرگ در دستان ارواح

http://pgimg.net/editors/ab/Ghost%20Recon-FS/wallpaper_tom_clancys_ghost_recon_future_soldier_06_480x272.jpg

عملیات های مخفی و نیروهای ویژه ای که برای انجام مأموریت های بی سر و صدا آموزش دیده اند، همیشه توجه سازندگان بازی های کامپیوتری را به خودشان جلب کرده اند. Ubisoft نیز با سری Ghost Recon چنین مأموریت هایی را به نمایش درمی آورد. گروهی ویژه که در انجام مأموریت های مخفی-کاری استاد هستند و همانند نسیمی بی صدا کارشان را به شکلی انجام می دهند که کسی از آن باخبر نمی شود. جدیدترین نسخه سری بازی های Ghost Recon که با عنوان Future Soldier راهی بازار شده، اینبار واقعاً به واژه Ghost Recon معنا بخشیده و بازیکنان را با شکلی تازه از این گروه آشنا می کند. عنوانی که توسط Ubisoft Paris ،Ubisoft Red Storm و Ubisoft Romania ساخته شده است.

داستان

داستان بازی از قسمت های خوب این عنوان به شما می رود. البته یک داستان نظامی نیازی به پیچش های داستانی و مسائل اینچنینی ندارد، اما باز هم داستان Future Soldier کشش خوبی دارد و با ایجاد سوال های مختلف بازیکنان را به ادامه بازی تشویق می کند. بازی از جایی شروع می شود که یکی از تیم های Ghost Recon به یک گروه شبه نظامی حمله می کنند تا بتوانند مانع انجام مأموریت آن ها بشوند. عملیات به خوبی به پایان می رسد، اما در لحظه آخر، تیم متوجه بمبی می شود که در یکی از کامیون ها قرار دارد. افراد این گروه سعی می کنند از بمب فاصله بگیرند، اما انفجار قوی ای رخ می دهد و تمام آن ها را از بین می برد.

از اینجا به بعد، بازی شما را در نقش گروه دیگری از نیروهای Ghost Recon قرار می دهد. گروهی 4 نفره که اعضای آن Pepper ،30k ،Chuck و Ghost Leader نام دارند. تحقیقات به عمل آمده بیانگر این موضوع است که بمبی که گروه اول را از بین برده یک Dirty Bomb بوده که از ترکیب رادیو اکتیو و مواد منفجره به وجود آمده است. وظیفه ابتدایی گروه جدید، این است که منبع این حمله و تولید این بمب را پیدا کنند. آن ها به کشورهایی مانند نیجریه، روسیه، پاکستان، نروژ و... می روند تا بتوانند به رازهای پشت پرده این ماجرا پی ببرند. با پیشروی در بازی پی می برید که یک گروه شبه نظامی روسی دست به کارهایی زده اند و حتی دولت روسیه را هم از قدرت برکنار کرده اند و رئیس جمهور این کشور را هم دزدیده اند. گروه Ghost مأمور می شوند تا رئیس جمهور را نجات دهند، اما کار به این آسانی ها نیست.

مأموریت ها در شرایط مختلف آب و هوایی رخ می دهند و هر کدام از آن ها به شکلی قسمت های مختلفی از داستان بازی را روایت می کنند. داستان خیلی خوب روایت می شود و نکته نامفهومی در آن دیده نمی شود. داستان سرشار از صحنه های سینمایی فوق العاده و قسمت هایی است که بازی را بسیار زیبا کرده است. این موضوع تا آخرین لحظه بازی ادامه پیدا می کند و حتی در آخرین لحظات بازی نیز چیزهای تازه ای از اتفاقات رخ داده در بازی مشخص می شوند که بسیار جالب هستند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که Ubisoft یک فیلم کوتاه به نام Ghost Recon: Alpha نیز برای این بازی منتشر کرده که به نوعی یک پیش درآمد برای ماجراهای آن به حساب می آید.

در این فیلم کوتاه اعضای گروه 4 نفره Ghost Recon که در طول بازی کنترل آن ها را به دست می گیرید، سعی در تصاحب یک سلاح اتمی می کنند که به دست این گروه شبه نظامی روسی افتاده است. دیدن این فیلم می تواند شما را بیشتر با اعضای این گروه آشنا کند. داستان بازی توسط آقای ریچارد دنسکی (Richard Dansky) نوشته شده است. او از جمله کسانی است که نقش مهمی در شکل گیری داستان های آقای تام کلنسی (Tom Clancy) داشته و در خلق داستان های سری Ghost Recon ،Splinter Cell و Rainbow Six نقش مهمی داشته است. همچنین او در شکل گیری داستان های برخی دیگر از بازی های Ubisoft مانند Far Cry ،Blazing Angels و Might and Magic نیز نقش داشته است. همین مسئله باعث شده که او داستان این بازی را خلق کند.

گرافیک

بازی به وسیله موتور بازیسازی YETI ساخته شده که مخصوص سری بازی های Ghost Recon است و برای بازی Ghost Recon: Advanced Warfighter ساخته شده بود. قدرت این موتور بیشتر در نورپردازی های Real-Time خوب و خلق دود و آتش و انفجار است. قسمت هایی که در این بازی بسیار خوب طراحی شده اند. در نمای کلی بازی Future Soldier خوب به نظر می رسد و فضاسازی ها بسیار عالی صورت گرفته اند و به سرعت شما را مجذوب بازی می کنند، اما زمانی که کمی به جزئیات نگاه کنید، مشاهده می کنید که برخی از قسمت های بازی چندان خوب از کار درنیامده اند و چنگی به دل نمی زنند.

کیفیت بافت های بازی در بیشتر موارد بسیار خوب است و باعث زیبایی بازی شده اند، اما در طرف دیگر در برخی قسمت های بازی مشاهده می کنید که بافت ها کیفیت خود را از دست داده اند. توجه به برخی جزئیات در بازی بسیار خوب است. بازتاب تصویر محیط روی شیشه ها و یا طراحی شهرهای مختلف بسیار خوب صورت گرفته، اما از طرف دیگر زمانی که شخصیت های بازی تا کمر در آب هستند، افکت چندان جالبی شکل نمی گیرد. نورپردازی بازی بسیار خوب است. هاله های نوری که از لا به لای شاخه درختان مشاهده می شوند، بسیار خوب است. نورپردازی در شب نیز واقعاً عالی از کار درآمده و باعث شده که قسمت هایی که در شب رخ می دهند، بسیار خوب به نظر برسند. در این بازی هر گونه شرایط آب و هوایی به چشم می خورد.

هوای برفی، بارانی، آفتابی و طوفان های شن و بوران برف به خوبی در بازی طراحی و شبیه سازی شده اند. افکت های بارش باران و برف و تأثیر آن ها روی دوربین و شخصیت های بازی بسیار جالب از کار درآمده و می توان از آن ها به عنوان قسمت های خوب نام برد. طراحی انفجارها، آتش و دود نیز واقعاً خوب است و هیجان لازم را به بازی بخشیده است. در کنار این قسمت ها باید به فیزیک بازی نیز اشاره کرد. فیزیک خوبی برای بازی طراحی شده و شاهد تخریب پذیری های قابل قبولی در بازی هستیم. از پنچر شدن تمام اتومبیل ها بازی گرفته تا تخریب قسمت های چوبی و لبه برخی ساختمان و جانپناه ها و تکه تکه شدن برخی از وسایل نظامی از جمله قسمت های خوب فیزیک بازی به شمار می روند. همچنین User Interface جدیدی هم که برای بازی در نظر گرفته شده، از جذابیت های خاص بازی است.

این قسمت را می توان نمونه تکامل یافته آن چیزی که در Splinter Cell: Conviction وجود داشت، نام برد. موضوع دیگری که می توان درباره فضای کلی بازی گفت، این است که گرافیک بازی گر چه زیبایی خوبی دارد، اما محیط بازی خشک به نظر می رسد. البته اگر تیم سازنده کمی انیمیشن برای حرکت علف ها، درختان و سایر المان هایی که در طبیعت وجود دارند طراحی می کرد، این اتفاق در بازی نمی افتاد. یکی دیگر از قسمت های نه چندان خوب بازی، میان پرده ها هستند. در طراحی شخصیت های بازی در میان پرده ها، مخصوصاً زمانی که تجهیزات نظامی به همراه ندارند، اصلاً خوب نیست. طراحی صورت شخصیت های بازی که در میان پرده ها به نمایش درمی آید، بسیار بد است و همین موضوع از زیبایی های بازی کاسته است. طراحی کلی مراحل، فضای هنری و تنوع آن ها بسیار خوب است و در هر مرحله از بازی شاهد یک نوع شرایط خاص و جلوه های گرافیکی خواهید بود. در کل گرافیک بازی می توانست بسیار فوق العاده باشد، اما دوگانگی در طراحی محیط و رعایت نکردن برخی موارد باعث شده که این بازی نه یک گرافیک عالی، بلکه خوب داشته باشد.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های Future Soldier توسط تام سالتا (Tom Salta) و گروه Hybrid ساخته شده اند. سالتا قبلاً کار ساخت موسیقی های بازی هایی همچون H.A.W.X ،Cold Fear ،Ghost Recon: Advanced Warfighter ،Ghost Recon Advanced: Warfighter 2 ،Prince of Persia: The Forgotten Sands و Halo: Combat Evolved Anniversary را انجام داده است. موسیقی هایی که توسط او ساخته شده اند، بیشتر حالتی ارکسترال دارند و موسیقی هایی هستند که با حال و هوای شهرها و منطقه هایی که در آن ها بازی می کنید، بسیار همخوانی دارند و بسیار زیبا و عالی از کار درآمده اند. صدای سازهای مختلف به خوبی در آن ها شنیده می شود و این موضوع جذابیت خوبی به بازی بخشیده است. از طرف دیگر، موسیقی های گروه Hybrid در سبک راک ساخته شده اند و روندی بسیار سریع و هیجان انگیز دارند و بیشتر آن ها در زمان مبارزه ها و درگیری های بزرگی که در طول بازی رخ می دهند، می شنوید.

صدایی که از افکت های صوتی بازی می شنوید، بسیار با کیفیت کار شده اند و هیجان بسیار خوبی در بازی به وجود آورده اند. همچنین صداگذاری روی شخصیت های بازی نیز واقعاً خوب کار شده و آن ها به شکل بسیار خوبی با هم صحبت می کنند و می توان واکنش آن ها در شرایط مختلف را متوجه شد. در زمان هایی که قرار است مراحل را به صورت مخفیانه سپری کنید، هیچ موسیقی ای در بازی به گوش نمی رسد و این تنها صدای محیط است که یار شما در این قسمت ها خواهد بود. صدای محیط بسیار عالی از کار درآمده و سازندگان به ریزه کاری های خوبی در این قسمت توجه کرده اند. با توجه به این موضوع که شرایط آب و هوایی در بازی تأثیر زیادی دارند، موسیقی عوامل طبیعی ای مانند باران، صدای بوران برف و یا طوفان شن نیز به شکل خوبی در بازی شبیه سازی شده اند. صدای سلاح ها که از قسمت های مهم بازی به شما می آید نیز خیلی خوب شبیه سازی شده است.

گیم پلی

همان طور که می دانید، سری Ghost Recon از جمله عنوان های سبک تاکتیکی هستند و Future Soldier نیز از این قاعده مستثنی نیست و به خوبی توانسته هسته اصلی این سری از بازی ها را حفظ کند و المان های جدیدی به آن اضافه کند. این بازی سرشار از قسمت های جالب و هیجان انگیز و گیم پلی ای بسیار تازه و جذاب است. یکی از قابلیت های جدیدی که در این بازی مشاهده می کنید، چیزی است که باعث شده نام Ghost Recon بیش از پیش در این بازی معنا پیدا کند. گروه Ghost در این بازی از لباس هایی استفاده می کنند که به وسیله آن ها می توانند خود را نامرئی کنند.

لباس ها از تکنولوژی ای به نام Optical Camouflage بهره می برند و باعث می شوند که این گروه از دید دشمنان پنهان بمانند و بتوانند مأموریت هایشان را بدون جلب توجه انجام دهند. البته استفاده از این لباس ها به این معنا نیست که بازیکنان به صورت 100درصد از دید دشمنان پنهان خواهند شد. هر چه باشد، این لباس ها نیز از فاصله نزدیک قابل تشخیص هستند و به همین دلیل دشمنان می توانند از فاصله نزدیک شما را شناسایی کنند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که قابلیت نامرئی در حالت حرکت نیم خیز فعال می شود و اگر به صورت ایستاده شروع به حرکت بکنید، این قابلیت فعال نمی شود. همچنین اگر در حالت نامرئی شروع به تیراندازی بکنید، این قابلیت غیر فعال می شود.

در نگاه اول قابلیت Optical Camouflage شاید این فکر را در ذهن شما تدایی کند که با داشتن این لباس ها دیگر نمی توانید هر کاری که خواستید در بازی انجام دهید، اما این لباس ها نیز بخشی از تاکتیکی هستند که باید در طول بازی با دقت روی آن ها تمرکز داشته باشید. در حالت نامریی نیز می توانید دشمنان را از پشت سر غافلگیر کنید و آن ها را از بین ببرید. به دو صورت می توانید دشمنان را به صورت مخفی-کارانه از بین ببرید که یکی از آن ها این است که دشمن را یا خفه می کنید یا با چاقو به او حمله می کنید و دیگری این است که او را به شکلی بی صدا به وسیله شلیک گلوله از فاصله بسیار نزدیک از بین می برید.

نکته جالب اینجاست که شخصیت شما پس از انجام این کار دشمن را می گیرید تا محکم به زمین برخورد نکند و صدای اضافی تولید نشود. البته در زمان انجام این کار نیز قابلیت نامرئی بودن از بین می رود و اگر دشمنان دیگری در نزدیکی شما قرار داشته باشند، می توانند شما را ببینند. پس باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای انجام هر کاری که می خواهید در بازی انجام دهید، باید محیط بازی را بررسی کنید و بفهمید که دشمنان در چه قسمت هایی قرار دارند. برای اینکه متوجه بشوید چند سرباز دشمن در منطقه ای که قرار دارید، حضور دارند و در چه قسمت هایی هستند، چند امکان مختلف به بازیکنان داده شده اند. یکی از آن ها یک Sensor پرتابی است که آن را مانند نارنجک به سمت مکان های مختلف پرتاب می کنید و آن دشمنانی که در محدوده اش هستند را به نمایش درمی آورد.

همچنین یک Droid نیز در اختیار دارید که هم پرواز می کند و هم می تواند روی زمین حرکت کند. با استفاده از این وسیله می توانید تمام محیطی که می خواهید را مورد بررسی قرار دهید و دشمنان را تا فاصله بیشتر از 100 متر شناسایی کنید. همچنین اگر به صحبت های هم تیمی هایتان توجه کنید، مشاهده می کنید که آن ها دشمنان را شناسایی می کنند و موقعیت آن ها را هم به شما می گویند. بعد از شناسایی دشمنان نیز می توانید تا 4 نفر آن ها را مشخص کنید که به طور همزمان به وسیله شما و سایر اعضای تیم کشته می شوند. البته باید در این قسمت به این موضوع نیز دقت کنید که دشمنان را به صورتی از بین ببرید که کسی در اطراف آن ها بناشد تا جسد آن ها شناسایی نشود.

اگر کسی جسد آن ها را مشاهده کند، موقعیت شما لو می رود و در برخی مراحل که نباید آژیر خطر به صدا دربیاید، شکست می خورید. این بازی به المان های مخفی-کاری و تاکتیکی بسیار پایبند بوده و روند بسیار خوبی را برای علاقه مندان به سبک مخفی-کاری به وجود آورده است. هوش مصنوعی بسیار خوبی که برای بازی خلق شده، این امکان را به وجود آورده که هم تیمی های شما به شکل بسیار خوبی در گیم پلی بازی ظاهر شوند و شما را در مأموریت ها به بهترین شکل کمک کنند. زمانی که هدفی را برای آن ها مشخص می کنید، آن ها بدون جلب توجه بهترین جای ممکن را برای از بین بردن هدف انتخاب می کنند و به آنجا می روند.

همچنین راهنمایی های آن ها در طول بازی بسیار مشکل گشا هستند و می توانند روند بازی را برای شما بهتر کنند. البته تمام روند بازی شامل مخفی-کاری نمی شود و در برخی مواقع نیز باید به شکلی کاملاً اکشن بازی را پیش ببرید. سیستم پنهان شدن و کاور گیری که در بازی مشاهده می کنید، همانند چیزی است که در بازی Splinter Cell: Conviction وجود داشت. حرکت در بین کاورهای مختلف با مشخص کردن محل و نگه داشتن دکمه A (در Xbox 360) انجام می شود. قسمت هایی که مربوط به نجات دادن گروگان ها هستند، بسیار جالب از کار درآمده اند، چرا که این اشخاص به دست بازیکن سپرده می شوند و در حالیکه با یک دست از او محافظت می کنند، باید دشمنان را هم از بین ببرند.

البته دوربینی که برای بازی طراحی شده یکی از المان هایی است که هیجان بازی را بسیار بالا برده است. دوربین را هم می توان نمونه بسیار پیشرفته آن چیزی دانست که در Conviction قرار داشت. دوربین با حرکات آزاد و تصاویری که از زاویه هایی بسیار خوب به نمایش درمی آورد، نقش بسیار زیادی در زیبایی بازی داشته است. دوربین در صحنه های مختلف به صورت های متفاوت حرکت می کند. زمانی که به سمت شخصیت بازی تیراندازی می شود، دوربین به شخصیت بازی نزدیک شده و تکان های جالبی می خورد. اگر در پشت جانپناه ها باشید و به سمت شما تیراندازی شود، دوربین به نزدیکی بازیکن می آید و با تکان ها و حرکتش کاری می کند که بازیکنان متوجه شرایط خطرناکی که در آن هستند، بشوند.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که باید به جایی که پشت آن پنهان شده اید نیز توجه کنید. اگر آنجا چوبی باشد، سریع تخریب می شود و ممکن است کشته شوید. در زمان دویدن هم دوربین به حالت سردست درمی آید. انیمیشن هایی که برای شخصیت های بازی طراحی شده بسیار خوب هستند و از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. شکل دویدن، راه رفتن، سینه خیز رفتن، پناه گرفتن بسیار خوب هستند و به شکلی بسیار نرم و روان اجرا می شوند. روند بازی به شکلی است که حتماً باید به شکل گروهی کار کنید. کارهای تک نفره در این بازی راه به جایی نخواهند برد و نتیجه ای جز کشته شدن در بر ندارند.

در بازی امکانات و تکنولوژی های دیگری نیز در اختیار بازیکنان قرار می گیرند. یکی از جالب ترین آن ها که تنها در یکی از مراحل وجود دارد، یک نوع روبات جنگی به نام War Hound است که شباهت زیادی به BigDogهای جنگی دارد. به وسیله War Hound می توانید به اهدافی که برای آن مشخص می کنید، حمله کنید. سلاح های بسیار زیادی در بازی قرار دارند که می توانید آن ها را به شکل های مختلفی تقویت کنید. با مراجعه به قسمت انتخاب سلاح ها، مشاهده می کنید بازی انواع و اقسام سلاح ها را در کلاس های مختلف پیش روی شما قرار می دهد و بازیکنان می توانند با انتخاب آن ها کوچکترین قسمت های آن را نیز تغییر دهند.

باید به این موضوع نیز اشاره کرد که تکنولوژی Optical Camouflage فقط در تیم شما قرار ندارد و با پیشرفت در بازی به دشمنانی برمی خورید که از این تکنولوژی استفاده می کنند. این تکنولوژی باعث می شود که حتی گرمای بدن شما و حتی دشمنان هم به وسیله دوربین های گرمایی دیده نشود و اینجاست که بازی یک سلاح بسیار خوب در اختیار شما قرار می دهد که به وسیله آن می توانید دشمنان نامریی را شناسایی کنید. البته شناسایی آن ها کار آسانی نیست و نیاز به دقت و بررسی بسیار دقیق محیط دارد.

روند گیم پلی بازی بسیار جالب و متنوع است و بازیکنان همیشه با چالش های جدید و بسیار خوبی در بازی مواجه می شوند. اگر از علاقه مندان به بخش چندنفره باشید، این بازی مدهای جالبی دارد که یکی از آن ها Guerrilla نام دارد. این قسمت شبیه مد Horde در Gears of war و یا بخش چندنفره بازی Mass Effect 3 است. در این بخش بازیکنان باید در Waveهای مختلف با نیروهای دشمن مبارزه کنند و آن ها را از بین ببرند. در Waveهای بالاتر میزان دشمنان بیشتر و روند بازی نیز سخت تر می شود. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که کل بازی را می توان به صورت Co-op نیز بازی کرد که می تواند تجربه بسیار خوبی را به شما منتقل کند.

نتیجه گیری

بازی Future Soldier یک عنوان تاکیتکی بسیار خوب و هیجان انگیز است که واقعاً می تواند برای مدت ها شما را سرگرم کند. البته مشکلاتی که در بخش گرافیک به آن اشاره کردیم، باعث شده که نتوانیم امتیاز بالاتری به این عنوان بدهیم، اما مطمئن باشید که این بازی یک تجربه بسیار خوب به همراه دارد و حتماً ارزش بازی کردن را دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 200
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 487
  • بازدید ماه : 1,119
  • بازدید سال : 6,870
  • بازدید کلی : 140,063