loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای
زبل بازدید : 105 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

سری بازی های Ridge Racer دیگر به یک نام شناخته شده در دنیای بازی های کامپیوتری و سبک رانندگی تبدیل شده اند. یک بازی رانندگی Arcade که مانند آن در بازار زیاد پیدا می شود، اما سازندگان در نسخه جدید این سری تغییراتی را در به وجود آورده اند که هم بازی حال و هوای تازه ای داشته باشد و هم بازیکنان بیشتری به سمت بازی جذب شوند.

گرافیک

بازی Ridge Racer: Unbounded در قسمت گرافیک یک عنوان قابل قبول به حساب می آید، اما در قسمت هایی انتظارات را آن طور که باید، برآورده نمی کند. طراحی محیط های بازی و مسیرهایی که در آن مسابقه می دهید، در سطح تقریباً خوبی قرار دارد و سعی شده که محیط های شهری بازی بسیار خوب و پرجزئیات ساخته شوند، اما در برخی قسمت ها شاهد کمبود جزئیات در محیط بازی هستیم و همین امر باعث شده که محیط ها چندان جذاب به نظر نرسند و در مقایسه با دیگر بازی ها جالب نباشند.

البته بخش عمده ای از این موضوع به کیفیت نه چندان خوب بافت های بازی برمی گردد. طراحی اتومبیل ها نیز چندان بد نیست، اما تعداد کم چندضلعی ها (Polygon) و عدم استفاده از بافت های با کیفیت برای آن ها به خوبی مشهود است. جلوه های ویژه مانند انفجارها، تخریب ساختمان های مختلف و حتی تخریب پذیری اتومبیل ها باید بهتر از این ها شکل می گرفت و همان طور که گفته، این بخش نیز در مقایسه با آن چیزی که در بازی هایی مانند Split/Second مشاهده کرده بودیم، واقعاً حرفی برای گفتن ندارد. در حالت کلی گرافیک بازی را می توان در سطح یک بازی متوسط دانست که می تواند شما را برای مدتی جذب بازی کند.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی از بخش های خوب بازی به حساب می آید و این عنوان توانسته در این قسمت موفق ظاهر شود. تنوع موسیقی ها باعث شده که در مسابقه های مختلف با یک تم جدید روبرو شوید که هیجان سرعت و صحنه های سینمایی بازی را بالا می برد. ریتم خوب موسیقی های این عنوان باعث شده که در طول بازی احساس خستگی نکنید. افکت های صوتی به کار رفته در بازی نیز در سطح خوبی قرار دارند و در هیجان انگیزتر شدن بازی تأثیر زیادی داشته اند. از طرف دیگر در صدای موتور اتومبیل های بازی چندان تفاوتی به گوش نمی رسد و این موضوع را می توان یکی از ضعف های بخش صداگذاری دانست.

گیم پلی

همان طور که اشاره کردیم، Ridge Racer: Unbounded سعی کرده در این نسخه متفاوت تر از قبل باشد. روند بازی به شکلی است که از هیجان بسیار بالایی برخوردار است و در طول بازی شاهد صحنه های سینمایی و تخریب پذیری های زیادی خواهید بود. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که همین مورد نیز باعث شده که این عنوان بیشتر به بازی Split/Second شبیه باشد. شباهت RRU به SS باعث شده که به این نتیجه برسید که RR واقعاً چیز جدیدی از خودش ندارد و با الگوبرداری از بازی هایی مانند SS و شاید Burnout سعی کرده ایجاد تنوع کند. در حالت کلی این بازی یک بازی رانندگی معمولی است که در آن ایده های موفق چند بازی دیگر مشاهده می شوند.

عدم نوآوری در این بازی به شدت به چشم می خورد و باز هم در طول گیم پلی با یک موضوع دسته دوم مواجه خواهید شد. در طول مسابقه باید ساختمان ها و اجسام مختلفی را تخریب کنید و با این کار امتیاز دریافت خواهید کرد. در کنار این کار هم باید مسابقه را در جایگاه اول به پایان برسانید. یکی از قسمت های جالب بازی این است که المان های گیم پلی که بیشتر شامل نوشته هایی برای راهنمایی بازیکنان می شوند، روی صفحه نمایش ظاهر نمی شوند و سازندگان آن ها را به صورت نوشته هایی روی ساختمان ها و قسمت های مختلف قرار داده اند که به نوعی از جنس خود بازی به نظر برسند.

افت فریم نیز یکی دیگر از مشکلات موجود در بازی به حساب می آید که در قسمت های مختلف شاهد آن هستیم که این موضوع روی گیم پلی بازی تأثیر زیادی می گذارد و از هیجان بازی می کاهد. بازی گرافیک چندان بالایی ندارد و وجود این افت فریم ها تعجب برانگیز است. تنوع اتومبیل ها در سطح خوبی قرار دارد و بازیکنان می توانند با پیشرفت در بازی اتومبیل های بیشتری در اختیار داشته باشند. نکته جالب درباره اتومبیل ها این است که آن ها در زمان تخریب ساختمان ها خراش هم برنمی دارند، اما زمانی که در پیچ ها با سرعت زیاد به دیوار برخورد می کنند، منفجر می شوند! در این نسخه بخشی برای ساخت مسیرهای جدید در بازی قرار دارد. با پیروزی در هر مسابقه، علاوه بر اینکه اتومبیل های جدید و مسیرهای جدید بدست می آورید، بخش هایی به شما داده می شوند که برای قسمت ساخت مسیرهای جدید کارآمد هستند.

نتیجه گیری

Ridge Racer: Unbounded از جمله بازی های رانندگی است که ایده خاصی از خودش نداشته و با الگوبرداری از بازی های دیگر سعی کرده هیجان انگیز و جذاب به نظر برسد. البته اگر دوست دارید در یک بازی رانندگی صحنه های سینمایی که با تخریب های زیاد همراه هستند را مشاهده کنید، بد نیست نگاهی به این بازی بیندازید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 198
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 485
  • بازدید ماه : 1,117
  • بازدید سال : 6,868
  • بازدید کلی : 140,061