loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای

زبل بازدید : 198 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (0)


همانطور که در مقاله پیش در مورد بازی بتلفیلد ٣ گفتم، اونها این بازی رو با اهداف شوم خودشون ساختن تا حقایق نا گفته ای از ایران رو به تصویر بکشن.

برای همین کار اومدن تهران رو شبیه سازی کردن. باجه تلفن ها، ساختمان ها، برج میلاد، فارسی حرف زدن، صندوق صندقات، پلاک ایرانی بر روی ماشین و خیلی چیزای دیگه که بسیار خوب شبیه سازی شده اند و شکی باقی نمی ذاره که اینجا تهران نیست!

شبیه سازی پلاک های ایرانی

مطمئنا اونا عاشق چشم و ابرو ی ما نبودن که بیان اینقدر وقت بزارن، تهران رو با جزئیاتش درست کنن و قطعا برای رسیدن به اهداف بازی بوده.

اما آیا تهران بتلفیلد ٣، تهران واقعی بود؟!
سازندگان، هم باید تهران رو شبیه سازی می کردن (تا به راحتی قابل تشخیص باشه که شما در حال حمله به ایران و تهران هستید)، و هم اینکه اهداف شومی که در نظرشون هست رو در تهران مجازی شون پیاده کنن.
برای همین می بینید در شبیه سازی تهران از نماد هایی استفاده کردن که تو غیر از تهران و ایران پیدا نمی کنید! مانند برج میلاد که نماد شهر تهران هست، شبیه سازی صندوق های صدقات، شبیه سازی باجه های تلفن که بر روی آنها شعار های ایرانی نوشته شده و از همه مهمتر، استفاده از زبان فارسی، در کلام دشمنان شما.

شبیه سازی باجه تلفن ها

خب اونا اومدن این نماد ها رو نشون دادن که بگن اینجا تهران است (و خیلی هم واضح شد)، اما جزئیات نماد ها رو با اهداف خودشون کامل کردن. یعنی مانند تریلر بازی که در مقاله پیش بررسی کردیم، حقایقی رو نشون می دن، اما با جزئیات دلخواه خودشون
ببینید، ما ایرانی ها، وقتی بتلفیلد ۳ رو بازی می کنیم، می گیم چقدر این آمریکا نفهمه که نمی دونه مثلا اول اسم ایرانی ها “ال” ندارد یا اینکه رو در و دیوار تهران گرافیتی (Graffiti) نیست یا روی صندوق صندقات های آن علامات شیطان پرستی نیست، یا پیدا کردن بمب اتم در زیرمین یک بانک! یا اینکه هیچ وقت ایرانی ها در جنگ هاشون از کلمات رکیک – که خودشون به راحتی استفاده می کنند – استفاده نمی کنند و خیلی چیزای دیگه وجود که خارجی ندارن.
اما نکته همین جاست، اونا نیومدن تهران واقعی رو نشون بدن؛ اومدن تهران دلخواه رو نشون دادن، تهران همون تهرانه، اما با جزئیات غیر واقعی(امید وارم منظورم رو فهمیده باشید!).
مانند تریلر، حرف البشیر حرف ما ایرانی هاست، اما جزئیاتی دارد که دروغ به حساب می آید.

پیدا کردن بمب اتم در زیرزمین یک بانک

بیایید کمی منطقی باشیم
به جای اینکه به نفهمی اونا در مورد اشتباه شبیه سازی کردن تهران، بخندیم! بهتره کمی فکر کنیم، یک نفر تو اروپا از کجا می داند که تهرانی که در بازی هست با تهران واقعی خیلی تفاوت دارد؟!
باید یادمون باشه که اونا برای ما بازی رو نساختن! ، بلکه برای منحرف کردن ذهن های مردمی که از تهران واقعی خبر ندارند!

حال به بررسی دلیل استفاده از این یکی از این نادرستی ها می پردازیم

استفاده از اسم های “ال” دار برای ایرانی های فارسی زبان
اسم “ال” دار برای چه زبانی است؟ عربی
عربی نماد چه دینی است؟ اسلام
در تریلر، نام کسی که کنار شما ایستاده و مانند تروریست ها عمل می کند چیست؟ البشیر
پس به راحتی، بازی به شما، ایرانی ای (با فارسی حرف زدن اولش) مسلمان (استفاده از نام عربی) را به شما نشان می دهد که یک تروریست (با رفتارش) است!
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مگه هر کس، اسمش عربی است، مسلمان است؟ باید بگویم که نه اینطور نیست، اما اولین چیزی که از عربی به ذهن شما می آید، زبان اسلام است و همین خطور ذهن کافی است تا شما را در مورد مسلمان بودن البشیر به شک بیندازد؛ که برای رسیدن به اهداف سازندگان کافی است!
و همینطور است استفاده از نام های عربی بر سر مغازه ها که نشان از شهری اسلامی می دهد.
اولین چیزی هم که از فارسی صحبت کردن یک نفر به ذهن شما می آید، این است گه آن شخص ایرانی است.

چرا آمریکا، ایران و اسلام را با هم آمیخته و تروریست بودن رو به هردو نسبت می ده؟
دشمن اصلی آمریکا، در حال حاضر ایران است و آمریکا می داند این سرسختی ایران، تنها به خاطر اسلام و ولایت فقیه آن می باشد زیرا در زمان محمدرضا شاه، به راحتی داشت در ایران حکومت می کرد و از منابع آن بهره مند می شد؛ اما با انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) کینه ای بزرگ در دلش افتاد و تمام این مقاوت ایران را از چشم اسلام و رهبرش می بیند (و همینطور است).
واضح ترین مسئله در بتلفیلد ٣ همین تناقض در زبان و گفتار دشمنان (ایرانیان) است
در بتلفیلد از این تناقضات بسیار است
امید است که به سادگی از کنار آنها رد نشویم و آنها را به نفهمی سازندگان بازی نسبت ندهیم!
(اگر تناقض معنی دار دیگری می دانید، در بخش نظرات بگویید تا این مقاله کاملتر شود)
و من الله توفیق

تصاویر مربوطه (جهت بزرگ کردن تصویر روی آنها کلیک کنید):

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 340
  • بازدید ماه : 972
  • بازدید سال : 6,723
  • بازدید کلی : 139,916