loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای
زبل بازدید : 133 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
Nintendo ،Sony و Microsoft تولید كننده با كیفیت ترین كنسول های بازی هستند، ولی واقعیت این است كه تعداد زیادی كنسول هر سال عرضه می شوند كه حتی شاید اسمشان را هم نشنویم. از معروف ترین آن ها و البته مزخرف ترین آن ها می توان به 10 كنسول زیر اشاره كرد.

Lynx
كنسول Lynx ساخته Atari، در زمان خودش خیلی قوی بود. این دستگاه اولین كنسول دستی با LCD رنگی بود و تقریباً هم زمان با Game Boy عرضه شد. متأسفانه این كنسول نه تنها قیمتی دو برابر نسبت به Game Boy داشت، بلكه شبیه به یك آجر هم بود! این كنسول باتری دستگاه را مثل نقل و نبات می خورد و به هیچ وجه نمی توانست به كنسول Nintendo نزدیك شود. این كنسول از رقیب خود قوی تر بود، ولی در سایر موارد افتضاح بود. فروش این كنسول پایین بود و بازی های خیلی كمی هم برای آن عرضه شد و این در حالی بود كه Game Boy محبوبیت بیشتری داشت.
سایز اصلی این عکس 722 در 397 می باشد. برای مشاهده تصویر در سایز واقعی بر روی این نوار کلیک کنید.

Atari 5200
این كنسول حتی از مدل های قبلی خود هم كمی ضعیف تر بود و هم زمان با عرضه، در سال 1982 منسوخ شد. کنترلر آن یكی از افتضاح ترین نحوه های كنترل را داشت و هیچ بازی خاصی، حتی از بازی های كنسول های پیشین خود نداشت. Atari هم پس از عرضه این کنسول، پشتیبانی آنچنانی از آن نكرد و Atari تصمیم گرفت دامنه توجه خود را روی 2600 متمركز كند. مسلماً شكست مالی شدیدی هم منتظر این كنسول پیر بدبخت بود!

Jaguar
حتی انتخاب نام یك حیوان هم نتوانست كمكی به این كنسول كند و زمان عرضه، فقط دو بازی برای این كنسول وجود داشت. استفاده از CD هم كمكی به دستگاه نكرد و قیافه آن بیشتر شبیه به توالت فرنگی بود! هر چند كیفیت دستگاه خوب بود، ولی هیچ استفاده مفیدی در زمینه بازی از این كنسول نمی شد!

CD-I
زمانی قرار بود که Nintendo و Phillips با هم روی ساخت كنسولی CDخور كار كنند كه در این میان دعوایی صورت گرفت و Philips هم قهر كرد و تصمیم گرفت كنسول خود را بسازد. تبلیغات كنسول بیشتر بین پیام های بازرگانی خسته كننده برنامه های Late Night آن زمان بود كه سعی در متقاعد كردن والدین برای خرید این كنسول داشت. کنترلر این كنسول جالب بود و شبیه به كنترل تلویزیون بود كه تقریباً شبیه به كنترل Wii هم بود. موضوع این بود كه كنسول به تنهایی مزخرف بود و تمام بازی های آن هم مزخرف تر از خود آن و نحوه بازی كردن با دسته آن هم افتضاحی بیش نبود و می توان از بازی های عرضه شده روی این كنسول به نام ننگ های صنعت بازی یاد كرد!

Virtual Boy
این كنسول سعی داشت كه یا شما را از فرط حوصله سر رفتن، بكشد یا كاری كند كه هر بار نزدیك آن می شوید، بالا بیاورید! یك فاجعه كامل در تاریخ Nintendo و یك بد بیاری برای فروشنده ها كه نمی توانستند حتی یك دستگاه هم بفروشند. اصولاً كسانی این كنسول را می خریدند كه كارشان آرشیو كردن كنسول ها بود.

Game.com
این كنسول دستی حتی از همان ابتدای كار، یعنی انتخاب اسم، مشكل داشت. اسم كنسول Game dot com نیست و Game Com خوانده می شود. این كنسول هر چند در آن زمان خیلی جلوتر از دیگران حركت می كرد و صفحه لمسی داشت، ولی بعد از مدتی، كثافت سرتاسر LCD دستگاه را فرا می گرفت و عملاً نه تنها تصویر خوبی نشان نمی داد، بلكه قابلیت لمسی بودن خود را هم از دست می داد و شما می توانستید از آن به عنوان آجر در ساخت یك انباری كنار حیاط خود استفاده كنید!
قابلیت های آنلاین هم برای این كنسول وجود داشتند، منتهی برای وصل شدن باید یك اتاق پر از تشكیلات برای آن محیا می كردید. هر چند این كنسول بازی هایی مثل Resident Evil ،Mortal Kombat ،Duke Nukem و Sonic the Hedgehog را برای خود لایسنس كرده بود، ولی كمتر شركتی با آن ها كار می كرد و در آرشیو كم تعداد بازی های این كنسول، بیشتر عناوینی كه توسط خودشان ساخته شده بودند، وجود داشتند و زمانی شعار تبلیغاتی عجیبی هم برای این كنسول استفاده شده بود كه به این شرح است: "این دستگاه بیشتر از سلول های مغزی شما احمق ها بازی دارد." واقعاً در جواب چنین جمله ای چه می توان گفت؟

N-Gage
بازی های موبایل خیلی وقت است كه ما را سرگرم خود كرده اند، ولی در سال 2003 ایده های احمقانه ای هم در این مورد داده شد و خیلی ها سعی می كردند از Game Boy عبور كنند. N-Gage یك كابوس در صنعت تكنولوژی از طرف Nokia بود و Gamepad آن كه شبیه به موبایل بود، اصلاً به درد بازی كردن نمی خورد. پس از آن، نسخه دیگری از این كنسول به نام N-Gage QD عرضه شد كه بسیاری از مشكلات قبل را حل كرده بود. فروش نسبتاً خوبی هم نصیب آن ها شد و بازی های خوبی هم در آن زمان عرضه شدند.

Gizmondo
Gizmondo کنسول زیبا و جالبی بود و سه خلافكار سوئدی هم اعتبار دستگاه را در استفاده در موارد غیر قانونی تأیید كردند! اما فروش آنچنانی نصیبش نشد و مشكلات دادگاهی زیادی هم برای سازندگان آن ایجاد شد و سرمایه گذاران آن ورشكسته شدند و كارمندهای آن بدون دریافت حقوق آن را رها كردند. از این دستگاه می توان به عنوان كم فروش ترین كنسول تاریخ هم یاد كرد.

Pippin
اسم این كنسول از روی Pippin هابیت The Lord of the Rings برداشته نشده است. در سال 1995 قابلیت وصل شدن به اینترنت برای آن خیلی جالب بود، ولی آنقدر سرعت آن پایین بود كه یك تكه سنگ هم پس از كار كردن با آن صدایش درمی آمد! تعداد كمی هم بازی برای آن عرضه شدند كه هر كسی هم آن ها را خریده بود، پشیمان بود. فروش آن كمتر از 42000 نسخه بود و Apple با عرضه این كنسول شكست بزرگی خورد.

R-Zone
چه كسی روی این كره خاكی از حضور Virtual Boy جوگیر می شود و یك كنسول برای رقابت با آن می زند؟ شركت Tiger چنین كاری كرد و R-Zone هم همراه با Virtual Boy، با كمك یکدیگر بیل به دست گرفتند و قبری دو نفره برای خود كندند! كیفیت ضعیف و گرافیك افتضاح بازی های آن باعث شكست این كنسول شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 426
  • بازدید ماه : 1,058
  • بازدید سال : 6,809
  • بازدید کلی : 140,002