loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای
زبل بازدید : 121 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (0)
رسوایی تاریک

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2012/157/636041_20120606_790screen006.jpg

یکی از بازی های اول-شخص موفق نمایشگاه E3 امسال، بازی Dishonored بود. یک بازی متفاوت، ولی در عین حال آشنا و ترکیبی از BioShock و Thief با قدرت های فراوان. نمایش این بازی بسیار جالب بود و ما را با بیشتر قدرت های بازی آشنا کرد. نگاهی به بازی جدید Arkane Studios می اندازیم. Dishonored را افراد خبره ای می سازند. کسانی که مدت ها در صنعت بازی بوده اند و در کار خود ثابت شده هستند. طراحی هنری و محیط بازی بر عهده طراح سری Half-Life است و خود استودیوی Arkane بخش طراحی و هنری BioShock 2 را بر عهده داشته است. پس آن ها به خوبی می توانند فضایی بسیار زیبا و درگیر کننده خلق کنند.

Dishonored یک بازی Open-World است. هدف ما در یکی از مأموریت ها، وارد شدن به یک کاخ و کشتن چند هدف است. در ابتدا، ما روی یک ساختمان هستیم و شهر را نگاه می کنیم. دو محافظ در خیابان پایین هستند و حالا باید بدون دیده شدن از کنار آن ها بگذریم. یک قابلیت جالب به نام Blink در Dishonored وجود دارد. با زدن LB (در نسخه X360) منوی قدرت های شما باز می شود (البته در این دمو برای نمایش تمام آن ها، همه قدرت ها در دسترس بودند) و با انتخاب Blink می توانید طی یک چشم به هم زدن، از یک محیط به محیط دیگر بروید و کسی هم شما را نخواهد دید. وارد خیابان می شویم و همانند Thief خیلی مخفیانه حرکت می کنیم.

می توانید همانند FPSهای قدیمی PC گردن خود را کج کنید و از پشت یک مانع اطراف را ببینید. فضاسازی شهر بسیار زیبا است و گرافیک تقریباً کارتونی شکل باعث شده که فکر کنید در حال قدم زدن در Artworkهای زیبای بازی هستید. Draw Distance شهر با جزئیات و هنری است. فضای Dishonored از لندن سال 1666 برگرفته شده که اگر با معماری و فضای آن زمان آشنا باشید، می دانید با چه محیط های جالب و صنعتی روبرو خواهیم بود. برای ورود به کاخ، هزاران راه وجود دارند. Dishonored همانند Deus Ex: Human Revolution این اختیار را به شما می دهد که به هر شکلی که دوست داشتید، بازی کنید.

قابلیتی در بازی وجود دارد که می توانید وارد بدن انسان ها و حتی حیوانات بشوید و کنترل آن ها را در دست بگیرید. در یکی از نمایش های بازی، من مشاهده کردم که بازیکن با تسخیر یک موش وارد کاخ شد. اینبار ما کنار دریاچه می رویم و ماهی را در آب دیده و او را تسخیر می کنیم. حالا شما باید در نقش یک ماهی در دریاچه شنا کنید. با کمی دقت متوجه یک دریچه شکسته زیر آب می شوید که در حقیقت برای فاضلاب است. بعد از رسیدن به داخل کاخ، ما دوباره به شکل انسان درمی آییم و حالا باید هدف های خود را پیدا کنیم. متأسفانه مثل اینکه فاضلاب به دستشویی زنانه منتهی می شده و حالا باید خیلی مخفیانه از این مکان فرار کنیم. قابلیت دیگر بازی، Dark Vision است.

در این قسمت فضای اطراف روشن تر و کمی زرد می شود (همانند The Darkness) و شما بهتر می توانید در تاریکی ببینید و همچنین می توانید انسان های اطراف را حتی در پشت دیوار هم ببینید و زاویه دید آن ها را هم متوجه شوید و در نتیجه خیلی مخفی پیش بروید. زاویه دید بازی هایی مثل سری Metal Gear Solid و Deus Ex روی نقشه نشان داده می شد، ولی اینجا به صورت همزمان در خود بازی نمایش داده می شود. قابلیت بالا رفتن از موانع و گذشتن از آن ها هم در بازی وجود دارد. شما می توانید با پریدن لبه مکان های بلند را همانند Assassin’s Creed گرفته و بالا بروید. Dishonored یک بازی RPG هم هست.

صندوق ها و کمدهای زیادی برای باز کردن وجود دارند و آیتم های متفاوتی هم در محیط برای جمع کردن وجود خواهند داشت. با ورود به یک اتاق، دفترچه ای را در آنجا می بینیم که محل اقامت مهمان ها را نوشته است. سه هدف اصلی خود را در آن می بینیم و مکان زندگی آن ها را پیدا می کنیم و حالا باید به آن ها برسیم. سیستم ماجراجویی و پیداکردن مسیر در Dishonored خیلی کلاسیک و جذاب است. همانند سری Hitman و یا The Darkness شما باید با توجه به شواهد موجود در محیط به اهداف خود برسید. قابلیت نگاه کردن از سوراخ کلید درها هم وجود دارد و شما می توانید قبل از وارد شدن به یک اتاق، آنجا را بررسی کنید و نقشه و برنامه خود را برای پیشروی بچینید.

در یکی از اتاق ها، هدف مورد نظر خود را که مشغول صحبت کردن با یک زن هست را می بینیم. با ورود به اتاق کناری، متوجه می شوید که لوله های بخار از داخل این اتاق می گذرند و با بستن یک لوله و در نتیجه ورود بخار شدید به اتاق بعدی، باعث می شویم که در چند ثانیه هدف ما در اتاق کناری کشته شود. یکی از اهداف دیگر ما در طبق بالای قصر است. با خارج شدن از پنجره، بر لبه سنگی قصر حرکت می کنیم و هدف را با یک زن داخل اتاق می بینیم. با قابلیت تسخیر وارد ذهن هدف مورد نظر می شویم، وسط مکالمه با زن، او را به بالکن می بریم و وقتی از بدن او خارج می شویم پشت سر او هستیم و با انتخاب قابلیت Wind Blast باد شدیدی را با دست خود به سمت او روانه می کنیم و باعث پرت شدن او از بالای کاخ می شویم.

قسمت بعد، تکه جدا از نمایش بازی است و ما بر پشت بام های شهر همانند Assassin’s Creed حرکت می کنیم و دوباره به کاخ می رسیم. اینبار خیلی سریع تر وارد می شویم. با ظاهر شدن به پشت یکی از نگهبان ها، چاقویی را در گردن وی فرو می بریم و سپس با انتخاب Crossbow تیری به سمت سر نگهبان دیگر شلیک می کنیم. دشمن دیگری را با Windblast همانند کاغذ به پایین پرت می کنیم و در ادامه با شمشیر و سلاح گرم به استقبال دشمن ها می رویم. شما حتی می توانید با دستور دادن به موش ها کاری کنید که یک لشکر موش در زمان کمی دشمنان شما را بخورند!

می توانید زمان را متوقف کنید و یک مین جلوی پای دشمنان بگذارید و با بازگرداندن زمان باعث منفجر شدن آن ها شوید. بخش دیگر نمایش بازی، در یک منطقه صنعتی است. همه چیز به نظر سیاه و سفید است. یک قطار بزرگ حمل زغال سنگ، مانند ترن هوایی در دور دست حرکت می کند و در ادامه ما با دو روبات بزرگ روبرو می شویم. منبع نور قوی ای در دوردست بر این محیط می تابد و قدرت نورپردازی بازی را به تصویر می کشد که خیلی زیبا عمل می کند. مبارزه با این موجودات خیلی سخت است. آن ها راکت به سمت شما شلیک می کنند و شما باید با استفاده از Windblast آن ها را به سمت خودشان بازگردانید. مبارزه با این روبات ها جذاب و بسیار متنوع است. در آخر با تسخیر یکی از آن ها کنترل این هیولاهای غول پیکر را به دست می گیریم و از محیط فرار می کنیم. Dishonored بیش از هر بازی شبیه به BioShock است و سازندگان آن ترسی از گفتن این موضوع هم ندارند. آن ها می گویند که منبع الهامشان بازی هایی مثل BioShock ،Thief و Deus Ex بوده که دوتا از آن ها کار کن لوین (Ken Levine) بوده اند. پس شباهت ها غیر قابل انکار هستند، ولی در زمانه ای که همه FPSها شبیه به Call of Duty هستند، چه خوب است که یک بازی باز هم محیط های زیبا و گیم پلی غنی مثل BioShock را تداعی کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 295
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 582
  • بازدید ماه : 1,214
  • بازدید سال : 6,965
  • بازدید کلی : 140,158