loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای
زبل بازدید : 137 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

امروزه بیشتر شرکت ها در تلاشند که بازی هایی متفاوت و با خلاقیت بیشتر تولید کنند که بعضی شرکت ها در این امر موفق شده اند. اگر امروزه از میان بازی های عرضه شده ی جدید دنبال بازی هایی با خلاقیت تازه بگردید بی شک چند بازی را پیدا خواهید کرد که نسبت به بازی های عرضه شده دارای خلاقیت تازه ای هستند. در میان این بازی ها mirrors edge توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند.

داستان بازی مربوط به کاراکتری به نام فیث میشود که شما کنترل او را به عهده دارید. او فردی بسیار چابک و سبک وزن است که عهده دار ماموریت هایی دشوار است. این ماموریت شامل رساندن بسته های اطلاعاتی است که باید در بین مخالفان رژیم دیکتاتور حاضر در شهر پخش شود.این بسته ها باید با امنیت بسیار بالا پخش شوند که به همین جهت فرستادن آن ها توسط پست های الکترونیکی غیر ممکن است.فیث تازگی به عضویت این گروه در آمده است و شما باید او را از مراحل دشوار و سخت عبور دهید. داستان بازی از آنجا شروع میشود كه برای خواهر فیث پاپوش درست میكنند و او برای كمك به خواهرش پا بهمراحل مختلف میگذارد.برای جلوگیری از یکنواخت شدن بازی کارگردان بازی شما را در محیط های مختلف قرار میدهد. مراحل بازی شامل خیابان های شهر. آسمان خراش های بلند مترو . فاضلاب و .... میشوند که شما برای گذراندن این مکان ها باید از همه ی توان فیث استفاده کنید. شما میتوانید در بازی با استفاده از ورزش پارکور این مراحل را بگذرانید. یعنی میتوانید از این ساختمان به اون ساختمان بپرید یا روی دیوار راه بروید که این ویژگی کار شما را آسون تر از گذشته میکند. بازیکنی را که شما به عهده دارید بسیار سریع عمل میکند .البته شما هم باید سریع عمل کنید تا بتوانید موانع مراحل را پشت سر بگذارید. محیط بازی بسیار گسترده است که شاید شما نتوانید راه را پیا کنید. ولی سازندگان بازی این کار را برای شما راحت تر کرده اند. برای مثال شما برای رد شدن از مانعی باید از یک لوله استفاده کنید.وقتی شما به آن لوله نزدیک میشوید آن لوله قرمز رنگ میشه و شما میفهمید که برای رد شدن از مانع باید از لوله استفاده کنید.همانطور که گفته شد محیط بازی بسیار گسترده و بزرگ است و از مکان های مختلفی تشکیل شده است. یکی دیگر از ویژگی های بازی وجود محیط های سرباز است . هنگامی که شما در بازی با دشمنان روبرو میشوید دو راه بیشتر ندارید.1 فرار-2 مقابله با دشمنان.

نقد و بررسی بازی Mirrors Edge (لبه آینه)

شاید شما فکر کنید که فرار خیلی راحت تر از جنگیدن با دشمنان است ولی اگر این فکر را در سر دارید کاملا در اشتباه هستید.

زیرا دشمنان همچنان دست و پا گیر هستند که حتی فرار از مقابله با آن ها سخت تر است. دشمنان با تیر اندازی به شما راحتتان نمیذارن و اگر بخواهید فرار کنید باید حتما سریع عمل کنید. فیث برای جنگیدن با دشمنان هم از حرکات رزمی استفاده میکند و هم از تفنگ. برای مثال شما میتوانید به دشمن نزدیک شده و بازی را به صحنه آهسته تبدیل کرده و بعد با زدن دکمه مخصوص حركت مورد نظر دشمن را از پای در آورید.

شما دربازی میتوانید اصلا از اسلحه استفاده نکنید و فقط با حرکت های کاراکتر دشمنان را از پای در آورید كه این كار گزینه ی مناسب تریست زیرا حمل اسلحه از سرعت شما می كاهد . شما باید فیث را به موقع حرکت دهید تا بتوانید به راحتی از موانع عبور کنید . یعنی شما میخواهید از یک ساختمان به روی ساختمان دیگر بپرید . باید به گونه ای پرش را تنظیم کنید که فیث بتواند به ساختمان بعدی برسد. هنگامی که شما در بازی ضربه میخورید و از سلامت کاراکتر کم میشود صفحه در ابتدا به قرمز و سپس به سیاه تبدیل میشود. یک ویژگی دیگری که در بازی وجود دارد آن است كه هنگامی که شما دوربین را به سمت پایین میکشید بر خلاف بازی های اول شخص دیگر شما پاهای فیث را میبینید. گیم پلی بازی بسیار بسیار روان است که واقعا بازی را جذاب کرده است.

نقد و بررسی بازی Mirrors Edge (لبه آینه)

گرافیک بازی خوب کار شده است ولی نمیتواند کاربران را راضی کند.تنها نکته منفی این بازی همین گرافیک است که سازندگان میتوانستند با کار بیشتر روی این قسمت بازی را جذاب تر کنند. گرافیک بازی از موتور UE3 بهره میبرد که سازندگان میتوانستند با استفاده از این موتور گرافیک بهتری را به کاربران تحویل دهند. ولی ویژگی های بازی این نقطه ضعف را میپوشاند. یکی دیگر از ویژگی های بازی این است که هنگامی شما میدوید شتاب فیث کامل بر صفحه نمایان میشود و گوشه های صفحه کمی تیره میشوند. سایه اشیا و فیث بسیار عالی کار شده است. برای مثال شما هنگامی که فیث را حرکت میدهید سایه ی موی او مانند واقعیت تکان میخورد. نورپردازی بازی توانسته نقطه منفی گرافیک را بپوشاند. نور پردازی بسیار عالی کار شده است . وجود آبجكت های تکراری کمی خسته کننده به نظر میرسد . مثلا نردبان ها . جعبه هایی که برای بالا رفتن از آنها استفاده میکنید همه تکراری هستند ولی نور پردازی عالی بازی توانسته این ضعف را بپوشاند. برای مثال هنگامی که شما از یک اتاق به بیرون نگاه میکنید بیرون را کامل نورانی میبینید(مانند واقعیت) . برای جلوگیری از یکنواخت شدن بازی رنگ های شاد مانند قرمز و زرد استفاده شده که این امر بسیار عالی است. البته بیشتر محیط از رنگ سفید ساخته شده است. مکان هایی وجود دارد که به دلیل یکنواخت نبودن رنگ های استفاده شده در آن محیط به شدت چشم شما اذیت میشود. ولی این مکان ها بسیار کم هستند.نکته منفی دیگر بازی بیش از حد خلوت بودن معابر و خیابان هاست! برای مثال هنگامی که شما به خیابان ها نگاه میکنید تک و توک چندین نفر یا ماشین را میبینید. صدا گذاری بازی بسیار عالی کار شده است و یکی دیگر از نقاط مثبت همین بازی صداگذاری است. صدایی که هنگام گرفتن لوله ها یا شکستن شیشه ها یا پریدن از مکانی به مکانی دیگری تولید میشود بسیار خوب کار شده است.

شما هنگامی که میدوید به خوبی صدای ( هن هن! ) کردن فیث را میشنوید.ریتم موسیقی های بازی بسیار عالی کار شده است و به روند آن تحرک خاصی بخشیده است. یک ویژگی دیگر بازی این است که هنگامی شما از یک مکان بلند میپرید و یک میله را میگیرید اگر دقت کنید میبینید که دست فیث کبود شده است . طبق مثال هایی كه گفته شد می توان فهمید كه سازندگان روی جزئیات بسیار تمركز كرده اند .

در پایان باید گفت که اگر دنبال یک بازی با سبكی جدید هستید بی شک MIRRORS EDGE بهترین انتخاب است . پس اگر از سبک اول شخص خوشتان می آید این بازی را حتما تجربه کنید.

عكس های بیشتر:


برچسب ها MIRRIRS EDGE ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 235
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 522
  • بازدید ماه : 1,154
  • بازدید سال : 6,905
  • بازدید کلی : 140,098