loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای
زبل بازدید : 93 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

در The Line شما در نقش نیروهای ویژه ای قرار می گیرید كه بعد از یك طوفان شن شدید در شهر دوبی به آنجا فرستاده می شوید. همانطور كه در تریلر اخیر بازی مشاهده كردید، دوبی كاملاً ویران شده و همه چیز به هم ریخته است. حال چرا اصلاً شما در دوبی هستید و چرا مردانی را در بازی می بینیم كه اسلحه حمل می كنند و همدیگر را می كشند را در طول بازی متوجه می شوید. ارتش آمریكا سعی می كند تا مردم را از شهر نجات دهد، ولی مأموریت با شكست روبرو می شود و شهر به یك ویرانه تبدیل می شود و از اینجاست كه متوجه می شویم مردی به نام سرهنگ کنراد (Colonel Konrad) یك حركت نظامی در این شهر به راه انداخته است. شما به عنوان سرباز ارشد گروه، گذشته ای با كانرد داشته اید و چند سال با او در یك جبهه جنگیده اید و حال باید با دو همرزم خود موقعیت شهر را بررسی كنید و اگر بازمانده ای هنوز زنده است، او را نجات دهید.

كمی بعد متوجه می شوید كه تعداد زیادی نجات یافته در شهر وجود دارند، ولی آن ها آنچنان علاقه ای به شما ندارند. یك موقعیت جدید در شهر ایجاد شده و سرهنگ كنراد قصد دارد كنترل شهر را بدست بگیرد و نظام سیاسی خود را بر آن حاكم كند. او با كشتن و شكنجه مردم عادی سعی می كند قدرت خود را با ظلم و خشونت به آن ها نشان دهد و حتی اعضای گروه خودش هم ممكن است هر لحظه از بین بروند تا فدای قدرت طلبی او شوند. داستان بازی خیلی تاریك است و خیلی هم شبیه به داستان فیلم های دهه 70 و 80 است. فیلم هایی مثل Platoon و خصوصاً Apocalypse Now نمونه های خوبی برای مثال هستند.

والت ویلیامز (Walt Williams) نویسنده بازی می گوید: “كاری كه آن فیلم ها انجام دادند، جان بخشیدن به سبك فیلم های جنگی بود. ما هم فكر كردیم كه می توانیم چنین كاری را با سبك نظامی جدید انجام دهیم. ما می خواهیم دستاوردها و حقیقت جنگ را در دو سمت جبهه نشان دهیم. این بازی بزرگتر و تاریك تر از آن است كه شما به عنوان قهرمان حركت كنید و آدم بدها هم در همین حین غیب شوند.” برای این كه ایده های ویلیامز به مرحله اجرا برسند، استودیوی Yager در مورد انتخاب ها تصمیم گیری می كند. آن ها به این فكر می كنند كه شما در بازی هر كاری كه انجام دهید، بازتابی هم خواهید دید. ویلیامز می گوید: “بجای این كه اتخاذ تصمیماتی ساده بین خوب و بد را بگذاریم، می خواستیم كاری تازه تر و تأثیرگذارتر در روایت داستان انجام دهیم و بازیكن را خیلی خوب با عكس العمل كارهایش روبرو كنیم.”

تئوری بازی عالی است، ولی آیا عملی هست؟ مثلاً در یكی از مراحل بازی در حال طی كردن یك مسیر هستید كه وارد یكی از تله های كنراد می شوید. روبروی شما دو نفر از یك میله آویزان شده اند و دو لیزر اسلحه تك تیرانداز روی سر آن ها است. كنراد از شما می خواهد كه یك تصمیم بگیرید. او می گوید یكی از این آدم ها یك انسان معمولی است كه آب دزدیده و كنراد كار او را بسیار بد می داند. دیگری یك سرباز است كه وضیفه اش دستگیر كردن یك شخص بوده كه نتیجه آن به كشتن تمام افراد خانواده آن مرد منجر شده است. كنراد از شما می خواهد كه یكی از آن ها را به عنوان تست بكشید. شما فقط 2 حق انتخاب دارید.

به طور مثال، ما سرباز را می كشیم و به ویلیامز می گوید كه این انتخاب درستی بوده، ولی او می گوید که شما می توانستید با شلیك به طناب و یا شلیك به تك تیرانداز هم مرحله را پیش ببرید و خیلی راحت هر دوی آن ها را نجات دهید و مردان كنراد را هم بكشید. بعد از این، وقتی فكر می كنید كه چه كاری می توانستید انجام دهید و آن را نادیده گرفتید، شما را متعجب می كند. انتخاب های شما بر نحوه روند بازی تأثیر می گذارد و چندین پایان هم برای بازی نوشته شده، اما Yager سعی نداشته كه فقط برای داشتن چند پایان متفاوت این تصمیمات را در بازی بگذارد. آن ها قصد داشته اند تا با این كار شما را وادار به فكر كردن درباره درستی و یا غلط بودن كارتان بكنند.

کوری دیویس (Cory Davis) طراح ارشد بازی می گوید: “تصمیماتی كه شما می گیرید، دقیقاً مثل تصمیمات واقعی است كه یك سرباز در حین جنگ باید با آن ها روبرو شود. اكثراً در بازی ها، یك تصمیم، یا خیلی خوب و یا خیلی بد است. این در حالیست كه برعكس، تمام تصمیم ها خاكستری هستند و چیزی بین این دو خواهند بود.” مبارزات بازی خیلی هیجانی هستند و البته بیشتر چالش برانگیز هستند تا عمیق. بازی آنچنان پیچیده نیست و یك سری تاكتیك های معین در آن وجود دارد. مبارزات بازی بیشتر در محوریت نجات یافتن است. گاهی باید خودتان به تنهایی و یا همراه با جوخه خود در مقابل سیل عظیم دشمنان مقاوت كنید و در همین حین، مواظب غرق نشدن در شن ها هم باشید. هیجانی كه از مبارزات منتقل می شود، هدف اصلی Yager بوده، ولی هر بازی، هر چقدر هم كه قرار باشد جو تاریكی را ارائه دهد، باید در ابتدا سرگرم كننده باشد.

این بالانسی است كه Yager طی 18 ماه گذشته سعی داشته به آن برسد. بالانسی بین یك مبارزه نفس گیر و سرگرم كننده و یك داستان تاریك و بی رحم. این كار واقعاً سخت است و به نظر Yager كار بزرگی در این بخش انجام داده است. طراحی هنری بازی هم بسیار زیبا است. تغییر دوبی از یك شهر تفریحی به یك فاجعه ویران كار بسیار زیبایی بوده است. در هر صورت، Spec Ops: The Line یك بازی پر از موج دشمن های خطرناك است و حتی بعضی اوقات موسیقی راك در حین مبارزات شنیده می شود. داستان بازی عالی است و تمركز زیادی از آن روی انتخاب هایی است كه در طول مراحل برمی گزینید. امیدواریم كه همكاری Yager و 2K منجر به خلق بازی خوبی شود. اگر این طور باشد و یا شكست بخورد، باز در هر صورت تلاش سازندگان برای خلق یك بازی جدید قابل تقدیر است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 339
  • بازدید ماه : 971
  • بازدید سال : 6,722
  • بازدید کلی : 139,915