loading...
مرکز گیمرهای حرفه ای
زبل بازدید : 106 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

داستان

داستان بازی در قرن 26 اتفاق می افتد. وقتی جمعیت زمین به بالاترین حد خود می رسد، تكنولوژی ای خلق می شود كه با سرعت نور می تواند انسان ها را در فضا منتقل كند. این تكنولوژی باعث پیدا شدن سیاره ای به نام Reach می شود كه آب و هوایی شبیه به زمین دارد و از طبیعت بكری برخوردار است. همانند هر كشور و دولتی، مردم Reach تصمیم می گیرند ارتشی قوی داشته باشند تا سیاره خود را از دست ندهند. در راستای تشكیل یك ارتش قوی، پروژه ای به نام SPARTAN تشكیل می شود كه در آن كودك های با استعداد را پرورش می دهند و با آزمایش های بیولوژیكی آن ها را به ابر سرباز تبدیل می كنند. یكی از این سربازها Master Chief است كه نمونه ای بدون نقص از این پروژه است.

27 سال قبل از وقایع Combat Evolved موجوداتی به نام Covenant كه یك مذهب خاصی هم دارند به Reach حمله می كنند و جنگ آغاز می شود البته داستان این واقعه در بازی Halo: Reach دنبال می شود. در Combat Evolved جنگ به اوج خود رسیده و دولت فرصت را مناسب می بیند تا Master Chief را احیا كرده و وارد میدان نبرد كند. از این پس شما كنترل Master Chief را بدست می گیرید تا آغازگر یك جنگ بزرگ و طولانی مدت با Covenantها باشید. داستان Anniversary دقیقاً همان ماجرای نسخه اول است و هیچ تغییری در آن صورت نگرفته و همچنان پس از سال ها جذاب است. امروزه بسیاری از بازی های FPS اصلاً داستان ندارند، ولی در آن زمان Bungie داستانی بسیار زیبا برای این بازی خلق كرد كه هنوز هم بعد از سال ها می توان روایت های مختلفی از آن كرد.

گرافیك

در حالیكه تمام بازسازی ها همان گرافیك قبلی را نگه می دارند و فقط دستی روی آن می كشند و یا HD می كنند، Anniversary یك قدم بیشتر برمی دارد و به طور كلی گرافیك بازی را از نو می سازد. بازی از موتور جدید 343 Industry بهره می برد كه بسیار با كیفیت است. بافت ها و نورپردازی كیفیت فوق العاده ای دارند و بهتر از Reach كار شده اند. رنگ ها بسیار روشن تر و به طور كلی تمام اشیاء جزئیات جدیدی گرفتند كه در CE وجود نداشتند. مشكلاتی مثل افت فریم در بعضی صحنه ها و Texture Loading در بازی دیده می شوند كه اگر بازی را روی هارد نصب كنید، این مشكلات نیز برطرف خواهند شد.

انیمیشن های بدن تغییر نكرده اند و همانند 10 سال پیش هستند، ولی انیمیشن های صورت و Lip Synchها به روز شده اند. مدل شخصیت ها بسیار با كیفیت كار شده و محیط ها پر از Objectهای جدید شده اند. قابلیت جالبی در بازی وجود دارد كه می توانید به وسیله آن گرافیك بازی را همانند 10 سال پیش كنید. با زدن دكمه Back بازی به 10 سال پیش بازمی گردد و می توانید گرافیك آن زمان CE را مشاهده كنید. این قابلیت بیشتر به خاطر این گذاشته شده كه زحمت 343 Industry را در ارتقاء گرافیك بازی ببینید. همین كار یك نكته سرگرم كننده است كه در هر صحنه و محیط كنجكاو شوید كه بازی 10 سال پیش چطور بوده است.

موسیقی/صداگذاری

سازندگان زحمت زیادی برای این بخش كشیده اند. آن ها تمام آهنگ های بازی را یكبار دیگر با میكروفون های با كیفیت ضبط كرده اند تا صدای كهنه ای نداشته باشد. صداگذاری شخصیت ها هم به روز شده و از نظر سمعی، بازی واقعاً شنیدنی شده است. موسیقی روح بخش مارتین اودانل (Martin O’Donnell) پس از سال ها هنوز هم زیبا است و در هر لحظه از بازی شنیده می شود.

گیم پلی

وقتی Anniversary را بازی می كنید، پی می برید كه Bungie در 10 سال گذشته چه كار بزرگی با Halo انجام داده بود. بازی دقیقاً مثل CE است و چیزی به آن اضافه نشده و یا مضامینی از نسخه های بعد به خود نگرفته و همین موضوع باعث می شود كه متوجه بشویم گیم پلی بازی هنوز هم پس از سال ها نو و جذاب است. آن زمان كه بسیاری سبك FPS را روی كنسول غیر ممكن می دانستند، Bungie نه تنها خلاف این حرف را ثابت كرد، بلكه چنان سرعتی را در این بازی ایجاد كرد كه هنوز هم بی رقیب است. در Halo شما مدام در حال حركت هستید، مدام شلیك می كنید، نارنجك پرتاب می كنید، می پرید، سوار ماشین می شوید و اسلحه های خود را عوض می كنید.

این تنش هیجان زیادی را آفریده و هر لحظه شما را درگیر خود می كند. محیط های بزرگ CE همچنان در بازی وجود دارند و شما می توانید سوار ماشین شده و در آن ها بگردید و ترتیب دشمنان را بدهید. دكمه ها و حتی حساسیت حركت دوربین همچنان همانند CE است و تغییری نكرده است. این عدم تغییر برای كسانی كه قبلاً بازی را انجام داده اند، فرصت خوبی است تا دوباره با حس و حال اولین تجربه شان در دنیای Halo روبرو شوند. اسلحه ها همچنان همان سلاح های سابق هستند. نمونه اولیه تمام سلاح های Halo 2 و Halo 3 را می توانید در این بازی ببینید. مراحل خیلی متنوع و جذاب هستند.

هر چند بخش داستانی كوتاه است، ولی وجود بخش آنلاین و چندنفره بازی تجربه Anniversary را طولانی تر می كند. بخش چندنفره بازی همچنان دارای همان مدهای قدیم و البته مدهای جدید است. این قسمت كه با موتور گرافیكی Reach ساخته شده، بر خلاف بخش تك نفره به روز شده است. تجربه نقشه هایی كه شاید 10 سال پیش آن ها را بازی می كردید، واقعاً جالب است و اضافه شدن چند نقشه جدید از نسخه های بعدی ارزش بیشتری به این قسمت داده اند. بازی از Kinect هم پشتیبانی می كند كه متأسفانه زیاد جالب نیست. شما می توانید با گفتن یك كلمه به طور مثال گرافیك بازی را از مدل جدید به مدل قدیم تغییر دهید و یا با گفتن كلمه آنالیز، سلاح ها و ماشین ها و به طور كلی هر شیئی را بررسی كنید كه تمام این مضامین با زدن یك دكمه قابل اجرا هستند.

نتیجه گیری

Halo: CE Anniversary یك بازسازی تمام عیار است كه می تواند هر دو گروه طرفداران بازی، چه آنهایی كه نسخه اول را رفته اند و چه آنهایی كه آن را تجربه نكرده اند را جذب خود كند. كار 343 Industry با این بازی موفقیت آمیز بوده است و از همین الان منتظر Halo 4 هستیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 932
  • بازدید سال : 6,683
  • بازدید کلی : 139,876